Ni še prepozno, da si nadenemo roza pentljo
26. 10. 2023
Rak dojk je najpogostejši tip raka pri ženskah. V letu 2020, ko je bila nazadnje opravljena svetovna raziskava, je bilo s to obliko raka diagnosticiranih 2.3 milijona žensk in zabeleženih 685.000 smrtnih žrtev.
Kaj imajo skupnega družbeni mediji in roza oktober?
Družbeni mediji igrajo ključno vlogo pri širjenju podpore, upanja in ozaveščanja o raku dojk. Pobrskali smo po naši bazi in raziskali, kako se skozi njih krepi boj proti tej bolezni.
Ugotovili smo, da so v Sloveniji najpogostejši naslednji hashtagi:
- #RozaOktober je osrednji simbol meseca ozaveščanja o raku dojk in se pojavlja v številnih objavah. Uporabniki ga aktivno uporabljajo za širjenje informacij o kampanji.
- #RakDojke služi kot ključna oznaka za vse, kar je povezano s temo raka dojk. Uporabniki delijo novice, nasvete in osebne izkušnje.
- #SamopregledDojk je ključno sporočilo v boju proti raku dojk. Ta hashtag spodbuja ženske, da se redno pregledujejo in ozaveščajo o pomenu tega dejanja.
- #Preventiva poudarjajo pomen preventivnih ukrepov za zmanjšanje tveganja za razvoj raka dojk.
Od 1. oktobra do danes smo v družbenih medijih zaznali že 481 omemb ključnih besed "roza oktober," "rak dojk," "rak na dojki," "samopregled dojk" in "preventiva." Te omembe so prišle od 98 različnih avtorjev.
V tradicionalnih medijih pa je bilo teh omemb še več – od začetka oktobra do danes že 795, ki jih je pisalo 133 različnih avtorjev.
V povezavi s ključnimi besedami se največkrat omenjajo naslednje besede/ustanove: DORA, Onkološki inštitut, Europa Donna, ZORA in Register raka.
Je rak prostate večji tabu kot rak dojk?
V oktobru letos je objav o raku dojk na družbenih omrežjih nekajkrat več, kot jih je bilo lani novembra o boleznih moške populacije.
Za primerjavo uspeha komunikacije boja proti raku dojk smo pogledali še v ozadje prav tako pomembnega gibanja »movember,« ki ozavešča javnost o boleznih, ki prizadenejo moško populacijo. Kot najpogostejše slovenske hashtage smo prepoznali #rakprostate, #raknaprostati, #movember, #onkoman« in »#dejsepreglej«. V novembru 2022 smo na to temo zaznali 220 omemb v družbenih in 211 v tradicionalnih medijih.
Gibanje Roza oktober je torej, vsaj z vidika pojavnosti v medijih, močnejše. Seveda pa ni ne eno ne drugo zato nič manj pomembno.
Podjetjem priporočamo spremljanje svojih družbenih akcij
To je primer analize, ko gre z družbene akcije.Tudi podjetjem priporočamo da spremljajo učinek svojih družbenih akcij. To lahko storijo s pomočjo storitve, kot je Babl, ki omogoča spremljanje učinka v družbenih medijih, analizo mnenjskih voditeljev in načrtovanje nadaljnjih aktivnosti na podlagi pridobljenih podatkov.
Nazaj