Oda feminizmu ali marketinški čudež?
21. 09. 2023
Barbie je nedvomno (pop)kulturni fenomen letošnjega poletja. Pri Bablu nas je tokrat zanimalo, koliko je uspeh filma Barbie povezan z viralnim učinkom njegove promocije ...
Barbiemanija se je na družbenih omrežjih močno odražala. Opazimo lahko, kako se je število omemb ključnih besed "Barbie" in "Mattel" skozi leto povečevalo. Vsak »teaser« je vzbudil navdušenje, še posebej pa so odmevali uradni napovedniki filma. Prvi vrh smo tako zabeležili 5. aprila, ko je Warner Bros izdal 2. uradni »teaser« trailer. Omembe analiziranih ključnih besed so globalno takrat zrasle iz 256.330 na 3.721.550 omemb na družbenih omrežjih. Drugi skok lahko opazimo 25. maja. Takrat je bil izdan celoten uradni napovednik. Ob svetovni premieri in pričetku prikazovanja v kinematografih pa je število omemb eksplodiralo in globalno svoj vrh doseglo z 11.068.810 omembami v enem samem dnevu. Od tega se je 0,88 % omemb zgodilo v Sloveniji.
Celoten graf na globalni ravni zgleda zelo podobno za slovenski trg, le da so številke razumljivo manjše.
Vir: Brandwatch – Babl partner, 2023
Poleg izjemno uspešne viralne promocije filma, ki ima svoj učinek tudi v več kot milijardnem zaslužku, ki ga je Barbie “pridelala” v samo treh tednih prikjazovanja, pa je Barbie zanimiv še iz dveh razlogov. Prvi je njegov feministični vidik. V Klipingu, kjer nas tudi sicer zanima medijsko pojavljanje žensk, smo pogledali kritike iz nekaterih ključnih medijev in zbrali poudarke. The Guardian piše, da je Barbie “prevratniško zabavna feministična fabula (…), ki ji uspeva istočasno slaviti, satirizirati in razstaviti svoj plastični subjekt. Občinstvo bo navdušeno. Mattel bi moral biti ekstatičen.” New York Times se sprašuje, če je lahko plastična punčka s hvaležnim nasmehom, neverjetnimi oblinami in oprsjem, ki daje vtis, da bo ravnokar vzletelo, lahko feministična ikona? The Entertainment Weekly pravi, da je režiserka Greta Gerwig ustvarila silovito, zabavno in globoko feministično avaturo.
In drugi razlog... Če delate v oglaševanju in ste gledali tudi film, verjetno niste mogli prezreti, kolikšen delež filma je pravzaprav oglas. The Hollywood Reporter omenja, da je bilo za film sklenjenih več kot 100 oglaševalskih partnerstev. In oglaševalski proračun? Po poročanju BusinessInsiderja je znašal 150 milijonov dolarjev, kar je za 5 milijonov dolarjev več kot so porabili za samo produkcijo filma. Donos na investicijo si pa lahko izračunate sami.
Nazaj