Razvoj medijev
09. 04. 2024
Pomislite na vaš delovni dan; katerim medijem posvečate največ pozornosti?
Včasih smo dneve začenjali z listanjem časopisov in za mnoge je še danes prvi službeni opravek v dnevu prebiranje zbirke medijskih objav. A časi se spreminjajo. Iz prve roke namreč vemo, da mladi klasičnih medijev, sploh tiskanih, več ne poznajo po imenu, medtem ko na družbenih medijih preživijo veliko več časa. Tukaj razkrivamo malo več o teh trendih. Med drugim smo poiskali razloge, kaj mlade odvrača od klasičnih medijev. Zanimivi so in relevantni, berite naprej.
Raziskava medijskih navad mladih
Srečo imamo, da se lahko neposredno pogovarjamo z mlajšimi - recimo v okviru študentskih dogodkov, kot je PR teater. In vedno znova smo počaščeni, ker dobimo toliko zanimivih uvidov, in presenečeni, ker nam vedno povedo kaj novega. Nazadnje smo jih povprašali po njihovih medijskih navadah. Vzorec sicer ni bil reprezentativen, zato te statistike obravnavajte z zrncem soli, so pa vseeno relevantne, saj podoben trend potrjujejo tudi raziskave, narejene na veliko večjih vzorcih.
V naši raziskavi je sodelovalo 74 udeležencev, katerih odgovori kažejo jasen trend:
- Le 3 % vprašanih vsak dan bere tiskane medije, medtem ko jih 52 % ne bere nikoli.
- Kljub splošnemu upadu popularnosti tradicionalnih medijev, 42 % mladih še vedno posluša radio vsak dan. Samo 5 % ga nikoli ne posluša.
- Morda najmanj presenetljivo, a nadvse pomembno pa je, da vsi udeleženci raziskave vsak dan uporabljajo družbene medije.
Zgovorni so tudi podatki Statiste, ki kažejo, da se je od leta 2011 do 2024 čas, preživet na digitalnih medijih, povečal iz 214 minut na 478 minut dnevno, medtem ko je na tradicionalnih medijih padel iz 453 minut na 258 minut dnevno.
Z vprašanjem spreminjajočih se medijskih navad mladih se je ukvarjal tudi Digital News Report. Poleg tega, da so ugotovili, da družbeni mediji postajajo vedno pomembnejši vir novic za mlade, so se poglobili tudi v vzrok odpora mladih do klasičnih novic. Kar 40 % mladih med 18 in 24 let ter 42 % mladih med 25 in 34 let se namreč aktivno izogiba novicam. Glavni vzrok za to je slabo razpoloženje, ki jim ga medijske novice povzoročajo. Raziskavo si podrobneje lahko ogledate tukaj.
Te ugotovitve kažejo na hitro spreminjajočo se medijsko krajino, kjer tradicionalni mediji postajajo vse manj relevantni za mlajše generacije. Zlasti tiskani mediji se zdijo na robu izumrtja med mladimi, kar odpira vprašanja o njihovi prihodnosti in kako se bodo prilagodili novim generacijam.
Radovednost je ključna
Pri Bablu smo se zavezali k razumevanju teh trendov. Naša raziskava na PR Teatru je le ena izmed številnih pobud, s katerimi si prizadevamo razumeti in predvideti prihodnost medijskega komuniciranja. Verjamemo, da je ključ do uspeha v digitalni dobi sposobnost prilagajanja in inoviranja; ne samo sledenje trenutnim trendom, temveč aktivno oblikovanje prihodnosti medijske krajine.
Nazaj